»
سه‌شنبه، 17 تير 1399 ساعت  
انتخاب کنید و کلیک کنید
Skip Navigation Links
دیابتExpand  دیابت
گوش و حلق و بینیExpand گوش و حلق و بینی
کودکان و نوزادانExpand  کودکان و نوزادان
زنان و زایمانExpand  زنان و زایمان
عضلانی و اسکلتیExpand  عضلانی و اسکلتی
قلب و عروقExpand  قلب و عروق
چشم Expand  چشم
کبد و گوارش Expand کبد و  گوارش
تنفسExpand  تنفس
کلیه و مجاری ادرار Expand  کلیه و مجاری ادرار
خون و سرطانExpand خون و سرطان
مغز و اعصابExpand مغز و اعصاب
پوست و موExpand پوست و مو
ترمیمی و زیباییExpand ترمیمی و زیبایی
روانExpand روان
روش های تشخیصExpand روش های تشخیص
سایر Expand سایر

اخبار


 مبتلایان به پرفشاری خون، 6 ماده غذایی را بیش از حد مصرف نکنند.
یکشنبه 19 خرداد 1398 ساعت 12:38

منابع غذایی حاوی سدیم می توانند فشار خون را بالا برده و داروهای کاهنده فشار خون را بی اثر کنند.اگر به پرفشاری خون مبتلا هستيد و یا در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارید٬ تا جایی که می توانيد از مصرف شش ماده غذایی باید اجتناب کنید:


نان: در هر برش نان٬ ممکن است که تا ۲۳۰ ميلیگرم سدیم وجود داشته باشد که ۱۵ درصد از ۱۵۰۰ ميلی گرم مجاز روزانه سدیم رو شامل می شود و این موضوع برای افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند٬ خبر خوبی نيست. حال در نظر بگيرید که روزانه چه مقدار برش نان مصرف میکنيد و با هر بار مصرف٬ چه ميزان سدیم رو وارد جریان خون خود می نمایيد.


پيتزا: هر تکه پیتزا حاوی 700 میلی گرم سیدم است. از خمير پيتزا گرفته تا پنير و پپرونی و حتی تزئينات روی پيتزا٬ همگی سرشار از سدیم هستند. سعی کنيد که از پيتزایی که پنير کمتر و سبزیجات بيشتری در تهيه آن به کار رفته است٬ استفاده کنيد. همچنين٬ پيتزا رو به صورت خانگی تهيه کنيد.


سوپ: هر فنجان سوپ٬ ممکن است که تا ۱۰۰۰ ميلی گرم٬ سدیم داشته باشد. تا جای امکان بهتر است که از سوپ خانگی به جای سوپ رستورانی٬ استفاده کنيم.


سس سالاد: یکی از مخفی ترین منابع سدیم است. بهتر است که به جای سس٬ از روغن زیتون و سرکه برای طعم دهی به سالاد استفاده کنيم. همچنين٬ می توانيم از خردل٬ سير و نيز سبزیجات معطر کمک بگيریم.


غذاهای رستورانی: افزایش نمک به غذاهای رستورانی برای افزایش طعم دهی به آنها بسیار رایج است. بنابراین باید تا حد امکان از غذای خانگی استفاده کرد و اگر هم مجبور به مصرف غذای رستورانی شدید٬ سعی کنيد که از ریختن سس بر روی سالاد و افزودن نمک به غذا٬ خودداری کنيد.


غلات صبحانه: برخی از انواع غلات صبحانه که بیشتر ما آنها را با نام کورن فلکس می شناسیم، حاوی سدیم هستند. اگر برچسب این محصولات را به دقت بخوانید، متوجه می شوید در هریک فنجان از بعضی از آنها حدود ۲۵۰ میلی گرم سدیم وجود دارد، بنابراین موقع خرید غلات صبحانه، حواستان را جمع کنید و انواع بدون سدیم آنها را از قفسه بردارید.


 منبع: آوای سلامت


نظرات :



ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :   (الزامی)  
پست الکترونیکی :   
وب سایت :   
متن نظر :   
 


جستجو در سایت
ورود به وب سایت
 
 

ثبت نام ثبت نام بازیابی رمز عبور بازیابی رمز عبور

پیوند ها
سازمان بهداشت جهانی
مرکز طبی کودکان
بیمارستان شریعتی
بیمارستان ضیائیان
مرکز مشاوره دانشگاه تهران
ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم
پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران
سایت تخصصی سرطان سینه
بیمارستان فارابی
بیمارستان سینا
پایگاه اطلاع رسانی تغذیه و سلامت
شبکه کشوری آموزش اچ آی وی/ایدز و بیماری های آمیزشی
آموزش سلامت همگانی
موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سر طان
انجمن دیابت ایران
انجمن مولتیپل اسکلروزیس ایران
بنیاد امور بیماریهای خاص
انجمن اطلاع رسانی دیابت
ايران درمان-مر جع اطلاعات پزشکان و مراکز درمانی
آمار سایت
نظرسنجی
لطفا از طریق فرم زیر نظر خود را درباره این وب سایت اعلام نمایید.




 
 
     
Copyright © 2012 - Allright Reserved for Tehran Univarsity of Medical Sciences