»
سه‌شنبه، 17 تير 1399 ساعت  
انتخاب کنید و کلیک کنید
Skip Navigation Links
دیابتExpand  دیابت
گوش و حلق و بینیExpand گوش و حلق و بینی
کودکان و نوزادانExpand  کودکان و نوزادان
زنان و زایمانExpand  زنان و زایمان
عضلانی و اسکلتیExpand  عضلانی و اسکلتی
قلب و عروقExpand  قلب و عروق
چشم Expand  چشم
کبد و گوارش Expand کبد و  گوارش
تنفسExpand  تنفس
کلیه و مجاری ادرار Expand  کلیه و مجاری ادرار
خون و سرطانExpand خون و سرطان
مغز و اعصابExpand مغز و اعصاب
پوست و موExpand پوست و مو
ترمیمی و زیباییExpand ترمیمی و زیبایی
روانExpand روان
روش های تشخیصExpand روش های تشخیص
سایر Expand سایر

اخبار


 ناخن ها نیاز به دریافت کدام ویتامین های ضروری دارند؟
شنبه 24 آذر 1397 ساعت 13:22

ناخن ها منعکس کننده عادات خوب و بد هستند. جدا از جاذبه آرایشی، ناخن ها وظایف دیگری نیز به عهده دارند از جمله کمک به بلند کردن اجسام با ایجاد تکیه گاه برای بافت انگشتان و یا دستکاری اجسام و از همه مهمتر این که ناخن ها سلامت کلی بدن را بازتاب می کنند. اگر روی ناخن‌هایتان برآمدگی، فرورفتگی یا رنگ غیرطبیعی مشاهده کردید، لازم است که ترکیبات بیشتری از ویتامین ‌های ضروری و مکمل‌ ها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.


ویتامین ب: کمبود این ویتامین سبب نازک شدن و شکستگی ناخن‌ ها می شود و کمبود اسید فولیک نیز که از گروه ویتامین‌های ب است می ‌تواند سلامت ناخن‌ها را تهدید کند.


بیوتین: بیوتین نیز در واقع از خانواده ویتامین‌ های ب و یک ویتامین محلول در آب است یعنی نمی ‌توانید آن را در بدن ذخیره کنید. این ویتامین کراتین تولید می‌ کند که برای رشد ناخن ‌ها لازم است.


ویتامین آ: برای سلامت دندان ‌ها، قشر مخاطی و پوست ضروری است. کمبود این ویتامین که به علت ایجاد مشکلاتی در جذب پروتئین، رشد ناخن‌ ها را نیز کند می ‌کند، ممکن است سبب خشکی و شکنندگی ناخن‌ ها یا بروز ناخنک شود.


کلسیم: زمانی که یک مکمل کلسیم را انتخاب می ‌کنید، حتما مکملی را که حاوی منیزیم و ماده معدنی بورون است استفاده کنید. اگر ناخن ‌های سست، شکننده و خشکی دارید، اضافه کردن مقدار بیشتری کلسیم می ‌تواند در رشد ناخن‌ ها موثر باشد. رژیم غذایی مناسب برای افزودن کلسیم، استفاده از محصولات لبنی است که دارای میزان بالای کلسیم هستند.


ویتامین ث: این ویتامین برای افزایش سلامت عمومی و استحکام بخشی به ناخن ‌های سست و بدشکل هم موثر است. کمبود ویتامین ث ممکن است باعث نازک شدن و شکنندگی ناخن‌ ها و منجر به ناخنک ‌شود.


روی (زینک): زینک به ترمیم بافت‌ ها، التیام زخم ‌ها و تولید هورمون ‌ها کمک می ‌کند. همچنین می‌توانید با مصرف لوبیا قرمز، مرغ، برنج و پنیر زینک بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.


ویتامین ای: این ویتامین نه تنها خواص آنتی ‌اکسیدانی بالایی دارد بلکه به دلیل کمک به بهبود گردش خون در تقویت و رشد ناخن ‌ها موثر است.


منبع: آوای سلامت


 


نظرات :



ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :   (الزامی)  
پست الکترونیکی :   
وب سایت :   
متن نظر :   
 


جستجو در سایت
ورود به وب سایت
 
 

ثبت نام ثبت نام بازیابی رمز عبور بازیابی رمز عبور

پیوند ها
سازمان بهداشت جهانی
مرکز طبی کودکان
بیمارستان شریعتی
بیمارستان ضیائیان
مرکز مشاوره دانشگاه تهران
ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم
پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران
سایت تخصصی سرطان سینه
بیمارستان فارابی
بیمارستان سینا
پایگاه اطلاع رسانی تغذیه و سلامت
شبکه کشوری آموزش اچ آی وی/ایدز و بیماری های آمیزشی
آموزش سلامت همگانی
موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سر طان
انجمن دیابت ایران
انجمن مولتیپل اسکلروزیس ایران
بنیاد امور بیماریهای خاص
انجمن اطلاع رسانی دیابت
ايران درمان-مر جع اطلاعات پزشکان و مراکز درمانی
آمار سایت
نظرسنجی
لطفا از طریق فرم زیر نظر خود را درباره این وب سایت اعلام نمایید.




 
 
     
Copyright © 2012 - Allright Reserved for Tehran Univarsity of Medical Sciences