»
پنجشنبه، 24 آبان 1397 ساعت  
انتخاب کنید و کلیک کنید
Skip Navigation Links
دیابتExpand  دیابت
گوش و حلق و بینیExpand گوش و حلق و بینی
کودکان و نوزادانExpand  کودکان و نوزادان
زنان و زایمانExpand  زنان و زایمان
عضلانی و اسکلتیExpand  عضلانی و اسکلتی
قلب و عروقExpand  قلب و عروق
چشم Expand  چشم
کبد و گوارش Expand کبد و  گوارش
تنفسExpand  تنفس
کلیه و مجاری ادرار Expand  کلیه و مجاری ادرار
خون و سرطانExpand خون و سرطان
مغز و اعصابExpand مغز و اعصاب
پوست و موExpand پوست و مو
ترمیمی و زیباییExpand ترمیمی و زیبایی
روانExpand روان
روش های تشخیصExpand روش های تشخیص
سایر Expand سایر

اخبار


 ادویه هایی برای کاهش وزن و تناسب اندام
چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 10:28

مصرف ادویه ها یک راه ساده و آسان برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و از دست دادن چربی های اضافه است.ادویه ها نه تنها منجر به کاهش وزن می شوند، بلکه از بیماری های مزمن نظیر فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، حمله قلبی، و ... پیشگیری می کنند:


زنجبیل: نه تنها نقش مهمی در سوزاندن چربی های اضافه دارد، بلکه به لطف خواص ضد التهابی اش، دستگاه گوارش را آرام می کند. ساده ترین راه این است که هر روز یک فنجان چای زنجبیل را در وعده صبحانه مصرف کنید. جالب است بدانید که زنجبیل می ‌تواند مانع چاقی ناشی از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی شود و می ‌توان از زنجبیل به‌ عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.


دارچین: دارای مزایای سلامتی متعددی از جمله کاهش سطح اسید بدن، تنظیم فرایند هضم، مبارزه با آنفلوآنزا، کاهش سطح قند خون و تنظیم میزان تری گلیسیرید و کلسترول بد و در نهایت افزایش متابولیسم است. برای استفاده از این مزایا، دارچین را به دسرها اضافه کنید. راه دیگر، نوشیدن چای دارچین به طور روزانه است.


زیره: این ادویه متابولیسم را افزایش می دهد و علاوه بر کاهش وزن، طیف وسیعی از خواص را دارد از جمله: بهبود فرایند هضم، کاهش التهاب و از بین بردن نفخ، جلوگیری از یبوست، و از بین بردن بافت های چربی.


فلفل سیاه: برای کوتاه کردن دوره کاهش وزن، شما می توانید فلفل سیاه را هر روز در رژیم غذایی تان بگنجانید. علاوه بر این نقش این ادویه در سرعت بخشیدن به فرایندهای گوارشی، کاهش تولید گاز، جلوگیری از کم آبی بدن، تنظیم فشار خون و ... شناخته شده است.


هل: توانایی این ادویه در کمک به فرآیند گوارش و بهبود عملکرد سوخت و ساز باعث می‌شود برای کاهش وزن ایده ‌آل باشد. پژوهش نشان داده ‌است که طعم لذیذ و بوی هل نیز روشی فوق ‌العاده برای تسکین افسردگی به‌ طور طبیعی است.


خردل: دانه های خردل با افزایش دمای بدن، منجر به افزایش سوخت کالری می شود. شما می توانید سه قاشق چای خوری از دانه های خردل را قبل از شروع تمرینات ورزشی بخورید تا از مزایای آن در از دست دادن کالری بیشتر بهره ببرید.


زردچوبه: مطالعات نشان داده که این ادویه می تواند تشکیل بافت چربی را کاهش دهد پس مصرف آن راه خوبی برای جلوگیری از اضافه وزن نیز هست. مصرف زردچوبه برای پیشگیری از دیابت و جلوگیری از افزایش مقاومت به انسولین نیز مفید است.


منبع: آوای سلامت 


نظرات :



ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :   (الزامی)  
پست الکترونیکی :   
وب سایت :   
متن نظر :   
 


جستجو در سایت
ورود به وب سایت
 
 

ثبت نام ثبت نام بازیابی رمز عبور بازیابی رمز عبور

پیوند ها
سازمان بهداشت جهانی
مرکز طبی کودکان
بیمارستان شریعتی
بیمارستان ضیائیان
مرکز مشاوره دانشگاه تهران
ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم
پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران
سایت تخصصی سرطان سینه
بیمارستان فارابی
بیمارستان سینا
پایگاه اطلاع رسانی تغذیه و سلامت
شبکه کشوری آموزش اچ آی وی/ایدز و بیماری های آمیزشی
آموزش سلامت همگانی
موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سر طان
انجمن دیابت ایران
انجمن مولتیپل اسکلروزیس ایران
بنیاد امور بیماریهای خاص
انجمن اطلاع رسانی دیابت
ايران درمان-مر جع اطلاعات پزشکان و مراکز درمانی
آمار سایت
نظرسنجی
لطفا از طریق فرم زیر نظر خود را درباره این وب سایت اعلام نمایید.




 
 
     
Copyright © 2012 - Allright Reserved for Tehran Univarsity of Medical Sciences